Interaktivni i imerzivni sadržaji za dublje angažovanje

/ / Blog / 6. 03. 2025.

U današnjem digitalnom svetu, gde se potrošači suočavaju sa velikim brojem sadržaja, brendovi traže inovativne načine da privuku i zadrže pažnju svoje publike. Jedan od najsnažnijih alata za postizanje toga su interaktivni i imerzivni sadržaji koji koriste tehnologije poput proširene stvarnosti (AR) i virtuelne stvarnosti (VR). Ovi formati omogućavaju brendovima da kreiraju nezaboravna iskustva u koja se korisnici aktivno uključuju, pružajući im priliku da ne budu samo posmatrači, već i učesnici u priči brenda.

Zašto interaktivni i imerzivni sadržaji privlače pažnju?

Interaktivni i imerzivni sadržaji omogućavaju korisnicima da se povežu sa brendom na dubljem nivou. Dok klasičan sadržaj prenosi poruku jednostranom komunikacijom, AR i VR iskustva pružaju mogućnost dvostrane interakcije, čime korisnici postaju deo brend iskustva. Prema istraživanjima kompanije Think with Google, sadržaji koji koriste AR i VR povećavaju angažovanje publike i lojalnost prema brendu jer pružaju jedinstvenu vrednost kroz inovativne formate (Think with Google).

Primena AR i VR u marketingu

  1. AR filteri i maske na društvenim mrežama – Brendovi koriste AR filtere kako bi omogućili korisnicima da „isprobaju” proizvode, prilagode izgled ili se zabave sa personalizovanim efektima. Na primer, brendovi iz oblasti kozmetike koriste AR filtere koji omogućavaju korisnicima da testiraju proizvode, kao što su karmini ili senke za oči, bez potrebe da posete prodavnicu.
  2. Virtuelne ture i simulacije – Virtuelne ture omogućavaju korisnicima da istraže prostor, poput prodavnice, hotela ili čak muzeja, iz udobnosti svog doma. Ovo posebno dolazi do izražaja u sektorima kao što su turizam i nekretnine, gde potencijalni klijenti žele da steknu utisak o prostoru pre nego što donesu odluku.
  3. Imerzivne kampanje u VR okruženju – Neki brendovi kreiraju VR iskustva koja pružaju korisnicima jedinstvenu priliku da se „teleportuju” u različite sredine i dožive proizvod ili brend iz potpuno nove perspektive. Na primer, automobilske kompanije koriste VR tehnologiju kako bi korisnicima omogućile vožnju njihovih automobila u različitim okruženjima – od urbanih ulica do prirodnih pejzaža.

Prednosti interaktivnog sadržaja za brendove

Korišćenjem interaktivnih i imerzivnih formata, brendovi ne samo da stvaraju dublju povezanost sa korisnicima, već postižu i konkretne poslovne rezultate:

  • Povećano angažovanje korisnika – AR i VR sadržaji pružaju iskustvo koje je inovativno i zabavno, što korisnike podstiče na duže zadržavanje na stranici ili aplikaciji.
  • Veća stopa konverzije – Kada korisnici imaju priliku da interaguju sa proizvodom pre kupovine, veća je verovatnoća da će se odlučiti na kupovinu.
  • Jačanje lojalnosti brendu – Brendovi koji ulažu u inovativna rešenja i interaktivne sadržaje pokazuju da razumeju savremene potrebe svojih korisnika, čime se stvara dublja povezanost i jača poverenje.

Kako brendovi mogu implementirati AR i VR u svoje strategije?

  1. Kreirajte AR iskustva za društvene mreže – AR filteri na Instagramu, Facebooku ili Snapchatu omogućavaju korisnicima da interaguju sa vašim brendom u zabavnom i personalizovanom okruženju.
  2. Ponudite virtuelne ture ili probne verzije proizvoda – Virtuelne ture ili simulacije su korisne za sektore kao što su turizam, nekretnine i maloprodaja, gde korisnici žele detaljan uvid pre donošenja odluke.
  3. Investirajte u VR kampanje – Za brendove koji žele dublju imerziju, VR iskustva pružaju priliku da se ispriča kompleksnija priča koja ostavlja snažan utisak na korisnike.

Uspešni primeri AR i VR kampanja

Jedan od najpoznatijih primera je aplikacija IKEA Place, koja koristi AR tehnologiju kako bi omogućila korisnicima da „postave” nameštaj u svoj prostor i vizualizuju kako će izgledati pre nego što donesu odluku o kupovini. Slično tome, Adidas koristi AR filtere za promociju novih proizvoda, što omogućava korisnicima da „isprobaju” patike putem svojih mobilnih telefona.

Imerzivni sadržaji kao budućnost digitalnog marketinga

Interaktivni i imerzivni sadržaji menjaju način na koji brendovi komuniciraju sa svojom publikom. AR i VR omogućavaju stvaranje nezaboravnih iskustava koja povezuju korisnike sa brendom na dubljem nivou, čineći ih delom priče i povećavajući angažovanost. Sa rastom popularnosti ovih tehnologija, brendovi koji investiraju u AR i VR stvaraju konkurentsku prednost i stiču lojalne, angažovane korisnike.

Naučite kako da koristite AR i VR tehnologije

Želite da naučite kako da koristite AR i VR tehnologije za stvaranje nezaboravnih brend iskustava? Prijavite se na Fakultet savremenih umetnosti (FSU) i izaberite programe Kreativni marketing, Kreativne komunikacije ili Kreativni biznis. Naučite kako da primenjujete najnovije tehnologije i kreirate interaktivne kampanje koje inspirišu! Prijavite se danas i postanite lider u svetu digitalnog marketinga!


Leave a Comment