Pause Fest – konferencija o kreativnim tehnologijama

/ / Blog / 30. 06. 2016.

Pre šest godina, osnivač Pause Festa, Džordž Hedon, prepoznao je priliku za početak povezivanja mislilaca i stvaralaca novog kova. I dok se festival ponovo pokreće s ogromnom ponudom za 2016, mi se osvrćemo na ono što ga je oblikovalo i bacamo pogled na ono što on danas nudi. Od pokretanja festivala 2011, australijski svet digitalnih tehnologija potpuno se promenio. Gde god da se pogleda, uticaj tehnologije trajno menja ponašanje potrošača, načine poslovanja i vrstu veština koje se razvijaju.

Pause festival relevantniji nego ikad

Australija više ne stoji po strani dok Amerika i Evropa dominiraju. U protekle tri godine, mastodonti među digitalnim medijima – Buzzfeed, Guardian i Huffington Post pokrenuli su svoja australijska izdanja, lokalni startapi napreduju, a video-igre s virtuelnim stvarnostima su sada stvarnost.

Ovo čini da događaj poput Pause Festa bude relevantniji nego ikad, pošto on reflektuje svoje okruženje, ali istovremeno i prednjači.

Preko 12.000 posetilaca

Od 200 posetilaca u 2011. do preko 12.000 posetilaca pet godina kasnije – kako je pokretač festivala, Džordž Hedon, znao da će postojati toliki apetit za ovim tipom sadržaja? On kaže: „Zapravo, nisam znao. Strategija mi je da konstantno testiram tržište, i onda, ako imam dobar osećaj, to uradim opet i proširim ga na prirodan način.”

Hedon objašnjava zašto je pokrenuo festival: „Sve se uvek radi zbog ljudi… Jedini razlog zašto sam pokrenuo Pause je da bih mogao da sarađujem sa supertalentovanim ljudima sličnog načina razmišljanja, i to na projektima koje ne možete da nađete preko Googlea, a onda te projekte prikažem na festivalu. Celi smisao Pause festivala je u otkrivanju tih strastvenih duša.”

Ideja, energija i strast

Džordžova energija i motivisanost su zarazni, i kada pričate s njim, postaje vam jasno zašto festival uživa tako jaku podršku među kreativcima i tehno-stručnjacima. Sander van Dijk, stručnjak za grafičku animaciju u kompaniji Buck iz Njujorka, učestvovao je u prvom Pause Festu: „Bio mi je potreban predah od posla…

To mi je ponudilo platformu preko koje sam mogao da upoznam ljude sličnih pogleda, ali na nekom drugom mestu. Kroz godine, konferencija je postala neka vrsta katalizatora kako za preduzeća, tako i za pojedince. Animacija koju sam napravio za Pause Fest je jedan od mojih najcenjenijih radova. Često se dešava da klijenti eksplicitno referišu na to. Nisam ni slutio da će mi to otvoriti vrata za nove velike projekte”, kaže Sander.

Jedini razlog zašto sam pokrenuo Pause je da bih mogao da sarađujem sa supertalentovanim ljudima sličnog načina razmišljanja, i to na projektima koje ne možete da nađete preko Googlea, a onda te projekte prikažem na festivalu.

Mogućnosti današnje i buduće digitalne kulture

20160211_Pause_Thurs_1619Bred Hemond, stručnjak za kreativne tehnologije u kompaniji XY01, postavio je interaktivnu instalaciju na festivalu Pause: „Bila je to moja prva prava instalacija mimo muzičkih festivala.”

Hemond je iz prve ruke gledao kako Pause raste tokom šest godina: „Od skromnih početaka, koji su se prevashodno usredsređivali na ekranske medije, do danas, kada se radi o zaista sveobuhvatnoj digitalnoj kulturi i svemu što je okružuje…

Baš mi se sviđa to što se ovaj festival ne dotiče samo glamuroznih aspekata tehnologije i kreativnosti, nego ulazi dublje u političke, etičke i socijalne uticaje, i mogućnosti današnje i buduće digitalne kulture.”

Konferencija svake godine drugačija nego prethodne

Pause teži da postane mesto druženja, učenja i rada. Kim Hendli, studentkinja završne godine oglašavanja, koja je u februaru ove godine prvi put učestvovala na festivalu, kaže: „Na Pause Festu sam se po prvi put osetila uronjenom u industriju čiji deo želim da postanem; zbog njega sam shvatila da mogu da gradim svoj sopstveni put i da pritom budem okej.”

Džordžova vera u ono što se dešava kada se stvori ovaj prostor susreta ljudi iz različitih sfera, gde oni dele entuzijazam i nalaze svrhu, jeste ono što izdvaja Pause od ostalih konferencija.

Uostalom, zašto bi konferencija morala da bude ista svake godine? Za šesti festival po redu, Pause nastavlja da se iznova izmišlja i izgrađuje, nudeći potpuno novi format startapa i temu „otkrivanja vašeg budućeg ja”. Hedon kaže: „Da bi se startap uspešno vodio, potrebne su tri osobe: kreativac, tehničar i poslovni čovek. Pause je istraživao ta tri polja kroz proteklih nekoliko godina i ovo je za nas logičan sled razvoja.”

Da bi se startap uspešno vodio, potrebne su tri osobe: kreativac, tehničar i poslovni čovek.

Svakoj od tema je posvećen ceo dan kako biste mogli da budete uronjeni u sve što ona ima da ponudi, a specijalna organizacija besplatnih noćnih događanja nudi priliku za druženje sa ljudima okupljenim oko festivala. Za 2016. Hedon je usmerio Pause ka novim visinama s impresivnom paletom glavnih predavača iz zemlje i sveta.

Kreativni procesi

20160211_Pause_Thurs_1671Glavni program konferencije nudi dizajnersku radionicu s Crumplerom, uvid u kreativni proces tehno-dizajnera švedske kompanije Teenage Engineering, susret sa novim talasom „femvertajziga” kroz druženje sa medijskom kućom Vice, diskusiju o bliskoj budućnosti putovanja kroz cevi sa Hyperloopom (SAD), pogled na ukrštanje dizajna i tehnologije iz perspektive Googlea, razmatranje saradnje i dizajna s DT-jem, i još mnogo toga.

Džordž kaže: „Pause omogućava ljudima da izgrade svoj sopstveni glas kroz kreativno eksperimentisanje, mimo uobičajenih nivoa kontrole, i da se taj njihov glas čuje.”

Dakle, nazdravimo još jednoj godini u kojoj saznajemo šta se dešava kad ugrabimo priliku da pauziramo.

 

Autor: Direktor festivala „Pause Fest“, Đorđe Joksimović