Prva klimatska učionica iz Srbije kao deo evropskih inicijativa

/ / Vesti / 17. 01. 2025.

Fakultet savremenih umetnosti (FSU) se još jednom pokazao kao lider u obrazovanju i inovacijama. Zvanično je registrovao FSU: Klimatsku učionicu na platformi Evropske komisije: Edukacija za klimatsku koaliciju. Ovaj pionirski poduhvat još jednom potvrđuje svestranost rada i interesovanja profesora i studenata FSU, koji su privukli pažnju međunarodne javnosti.

Važnost FSU Klimatske učionice

FSU Klimatska učionica predstavlja prvu i jedinu inicijativu iz Srbije koja je prihvaćena kao značajan deo evropskih inicijativa za klimatsku edukaciju. Ova učionica, koja je deo napora Fakulteta savremenih umetnosti da doprinese ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja, pruža platformu za razgovore o klimatskim promenama, kao i za kreativne radionice i kampanje usmerene na očuvanje životne sredine.

Saznajte više o Evropskoj klimatskoj koaliciji ovde: link do platforme.

Uloga profesora i međunarodno priznanje

Jedan od moderatora platforme Edukacija za klimatsku koaliciju i član grupe Edukacija za klimu je profesorka FSU Brankica Todorović. Kao prvi član ove prestižne grupe iz Srbije, profesorka Todorović doprinosi razmeni znanja i ideja na evropskom nivou, što dodatno ističe značaj Klimatske učionice FSU.

Aktivnosti i ciljevi Klimatske učionice

Osnivanje Klimatske učionice deo je opredeljenja Fakulteta savremenih umetnosti ka:

  • Primeni Agende 2030
  • Podršci ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja
  • Podsticanju umetničkog dijaloga sa prirodom

U okviru učionice planirane su sledeće aktivnosti:

  • Organizacija međunarodnih kampanja
  • Održavanje radionica na temu klimatskih promena
  • Diskusije o doprinosu kreativnosti i inovativnosti očuvanju životne sredine
  • Promovisanje umetnosti kao mosta između nauke i društva

Klimatska učionica Fakulteta savremenih umetnosti predstavlja pionirski poduhvat koji spaja obrazovanje, umetnost i održivi razvoj. Ovaj projekat ne samo da doprinosi razvoju svesti o klimatskim promenama, već i podsticanju dijaloga o najvažnijim pitanjima današnjice.